Thumbnail: nextcloud

RTL (bidi) in Nextcloud (Farsi)

by on under tutorial
2 minute read

امنیت و محرمانگی اطلاعات و این‌که داده‌های ما کجا، چگونه و توسط چه فرد یا نهادی ذخیره می‌شود برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها/سازمان‌ها مهم و به عبارتی دغدغه است، و به همین دلیل (+ دلایل دیگری نظیر تحریم‌های خارجی و یا وضعیت قوانین داخلی) شرکت‌ها و افراد بهترین گزینه را این می یابند که خود داده‌های خود را مدیریت و نگهداری کنند و واقعا و کاملا مالک داده‌های خود باشند.

بدون شک نکست‌کلود (https://nextcloud.com) یکی از بهترین راهکار‌های ابری موجود است که نه‌تنها امکانات و app‌هایی فراوان و رایگان دارد، بلکه از همه مهم‌تر آزاد (نرم‌افزار آزاد) است و تیم فعال، پویا و در حال رشدی دارد.

از آنجایی که این مطلب در مورد نکست‌کلود و معرفی آن نیست به همین مقدار بسنده می‌کنم و سایر اطلاعات را می‌توانید از وب‌سایت رسمی نکست‌کلود به آدس nextcloud.com دریافت کنید.

برای راه‌اندازی سرور نکست‌کلود شخصی نیاز به منابع زیاد و سنگینی ندارید و لذا اینکونه نیست که باید حتما دارای کسب و کار و شرکت باشید تا به فکر راه‌اندازی سرور ابری شخصی خود بیفتید، چرا که اگر به امنیت و مالکیت و محرمانگی داده‌های خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید یک سرور ارزان قیمت با منابع کم تهیه کنید و برای خود و خانواده بدون مشکل از آن استفاده کنید.

رفع مشکل متن‌های دوسویه (Bidirectional) در نکست‌کلود

برای این منظور ابتدا وارد قسمت Apps شوید و سپس Custom CSS را جستجو و سپس نصب و فعال کنید.

nextcloud-bidi-custom-css-app

سپس وارد قسمت Settings شوید و از بخش Administration وارد قسمت تنظیمات مربوط به پوسته یا همان Theming شوید:

nextcloud-bidi-custom-css-settings

حال اسکریپت CSS مورد نظر خود را که مایلید روی تمامی سرور اعمال شود در این قسمت وارد کرده و کلید Save را بزنید. پس از ذخیره تغییرات اعمال می‌شود.

اسکریپت پیشنهادی برای استفاده به عنوان Custom CSS :

p,h1,div,span,a,ul,h2,h3,h4,li,input {
    direction: ltr;
    unicode-bidi: plaintext;
    text-align: initial;
}

تصاویر ضمیمه

nextcloud-bidi-deck
nextcloud-bidi-talk

nextcloud, floss, bidi, rtl
comments powered by Disqus
JavaScript license information